Wednesday, December 15, 2010

Percutian

Sabtu yang lepas bersamaan 11.12.2010 aku dan keluarga pergi bercuti di Langkawi.. Singgah semalam di Alor Star , keesokan hari nye pula meneruskan perjalanan ke Padang Besar Perlis... Sampai je sana uhhh mcm-mcm ada jual. Rambang mata tgk .. Barang2 agak murah , berbaloi lar kalau nak borong. hehe..

Habis je membeli-belah kami teruskan perjalanan ke Jeti Kuala Perlis nak naik ferry menyeberangi lautan ke Pulau Langkawi, sampai di jeti dalam pukul 6 . Sampai je situ ada org dah menunggu nak promote kete lar , hotel lar, so decide punya decide booking lar kete ngan hotel . Tiket ferry pukul 7 last dr jeti tu. Naik ferry dlm 45 minit lar jgk nak smpai ke Langkawi . smapai dlam pukul 8 sgh kat sana..Turun je ferri ambik kete yg dah booking td terus ke hotel . Hotel itu nama nye Helang Hotel , Hotel tu terletak betol2 dkt sebelah AirPort Langkawi.. Ok lar jgk hotel tu 4 star, cantik, besar, dan selesa . Berbaloi lar jgk dgn bayaran nye.

Kesokan harinye aku dan keluarga pergi merayau-rayau kat pekan kuah cari ape2 yang patot. Coklat barang2 dapur murah lar kat situ.. Dah selesai membeli kami pun teruskan ke destinasi yang seterusnya ke cabel Car .huhu.. Satu kepal msk Rm15 . Tapi berbaloi lar jgk mmg syok naik kebal car tu.. Smpai kat puncak kabus tebal x nmpk ape 2 dah huhu, sbb masa tu cuaca pun agk mendung terasa mcm kat Genting pulak.Habis je naik Cabel Car kami pun blk lar ke hotel dan mkn mlm .

Hari akhir kami di Langkawi kami singgah lar kat Plaza Langkawi jln2 lagi cr ape2 yg patot..huhu  Selepas itu terus pergi ke  Jeti utk naik ferry pulang ke kuala perlis ambil kereta . Beratur punya lar panjang masa nak cek kat kastam tu.. Rasa nye kastam perlu cari jalan penyelesaian lain utk mslh ini..Kesian tgk makcik dan pakcik yang tak larat tu.

Itulah serba seditkit cerita percutian aku.Saja nak kongsi-kongsi di blog ni.

Hati kecil berbicara ..........